کتابخانه شهید محمد قمری قره قشلاق

نویسنده مریم جلیلی
کتابخانه شهید محمد قمری قره قشلاق

در این وبلاگ فعالیت های کتابخانه شهید محمد قمری درج خواهد شد
با تشکر و احترم

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

مولف: محمود نامنی

ناشر:ذهن آویز

در مقدمه این کتاب آمده است: «کتاب حاضر صرفا نقل قولی است از زرتشت تا پیامبر، از سقراط تا آندره ژید، از شریعتی تا آنتونی رابینز به همت انتشارات ثامن به سرپرستی محمود نامنی و سعی شده تا درباره تمامیت زندگی، از تولد تا مرگ سخنی گفته شود». این کتاب در حوزه روانشناسی عمومی قرار می گیرد و نویسنده با روایت داستان ، حکایت و نقل قول هایی به همراه تحلیل آنها، تلاش کرده تا راه خودشناسی را که مسیر راحتی هم نیست، برای کسانی که قصد طی کردن آن را دارند، هموار کند. همان طور که اشاره شد برای نگارش این اثر از منابع ایرانی و خارجی زیادی استفاده شده و همین جامعیت کتاب، مخاطب را از خواندن برخی آثار مشابه در این زمینه بی نیاز می کند. کتاب در چهار فصل تألیف شده که در ادامه به شرح هر کدام از فصل ها می پردازیم.
فصل اول با عنوان «چگونه باید آموخت» شامل بخش ها و موضوعاتی از قبیل «مادر نیمه گمشده»، «خودآگاهی چیست؟» «زندگی چیست؟»، «مدیریت احساس چیست؟»، «چگونه دوست انتخاب کنیم؟»، «لبخنددرمانی، غم درمانی» و… است. در پایان هرکدام از این بخش ها، خلاصه ای از بحث نیز آورده شده که در واقع تحلیلی است بر آنچه در قالب نقل قول ها و حکایت ها آماده است.
فصل دوم شامل عبارات تأکیدی است که به گفته نویسنده از میان بیش از صد کتاب روان شناسی با دقت و وسواس خاصی انتخاب شده اند.
فصل سوم که «پرسش های بی پاسخ» نام دارد شامل سوالاتی است که نویسنده در مورد آنها این گونه توضیح می دهد: «این پرسش ها به منظور شناخت و تحلیل درون و گشودن گره های کور روح و روان و هزارتوی افکار و خصایص شما انتخاب شده اند.»
فصل چهارم را آزمون های خودشناسی تشکیل می دهند که تحلیل پاسخ ها را در انتهای هر بخش می توان مشاهده کرد.

 

  • کتابخانه شهید محمد قمری قره قشلاق مریم جلیلی

 

 

 

نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف آشنایی با کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی، از جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹ حمایت می‌کند.

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، طی تفاهم‌نامه‌ نهاد کتابخانه های عمومی کشور و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ ای، نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف آشنایی با کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی، برای نخستین بار، از جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹ حمایت می‌کند.

بازی های منتخب جشنواره بازی جدی با موضوع معرفی و ارتقای جایگاه کتابخانه های عمومی، اهمیت شغلی کتابداران و افزایش مراجعه به آن ها؛ ترویج کتابخوانی؛‌ کتابشناسی و معرفی منابع فاخر تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال از جوایز نقدی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بهره مند خواهند شد.

صاحبان اثر می‌توانند بازی خود را (نسخه جدید یک بازی یا نسخه به روزرسانی شده بازی در دوره‌های قبل جشنواره) تا روز جمعه ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹ با مراجعه به وب سایت جشنواره به آدرس segap.ir ارسال فرمایند. پس از دریافت آثار ارسالی، بازی‌ جدی در سه مرحله مورد داوری تولید، داوری تجاری و داوری علمی قرار می‌گیرند و پس از بررسی‌های داوران، تیم‌های منتخب در مرحله نهایی، به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت.

 

  • کتابخانه شهید محمد قمری قره قشلاق مریم جلیلی

  • کتابخانه شهید محمد قمری قره قشلاق مریم جلیلی

فرنگیس

نویسنده : مهناز فتاحی

کتاب « فرنگیس » شامل خاطرات فرنگیس حیدرپور متولد سال 1341است. در سال 1359 پس از حمله عراق به محل تولد فرنگیس، مردم به دره‌های اطراف فرار می‌کنند. فرنگیس که در آن زمان 18 سال داشت شب هنگام همراه برادر و پدرش جهت تهیه غذا به روستا باز می گردند. اما در طول راه پدر و برادر فرنگیس ضمن درگیری با عوامل عراقی کشتعه می شوند و # فرنگیس در پی برخورد با دو سرباز عراقی بدون داشتن سلاح گرم ، با تبر پدرش با سربازان درگیر شده، یکی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر می‌کند و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل می دهد.....

  • کتابخانه شهید محمد قمری قره قشلاق مریم جلیلی

پویش ادبی اقتراح ماسک به همت محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با هدف ترویج فرهنگ استفاده از ماسک برای حمایت از کادر درمان و کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، راه اندازی شد.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پویش ادبی اقتراح ماسک به همت محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با هدف ترویج فرهنگ استفاده از ماسک برای حمایت از کادر درمان و کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، راه اندازی شد.
   محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از شاعران و اهالی ادب سراسر کشور دعوت می‌کند با اقتراح و سرایش تک بیت با کلید واژۀ «ماسک» در بسیج همگانی برای رعایت توصیه‌های بهداشتی در مقابله با کرونا همراه شوند.
شاعران می‌توانند برای اثرگذاری بیشتر، ابیات را به زبان طنز (طنز عفیف) بسرایند، از ابیات معروف بزرگان ادب فارسی بهره‌مند شوند و در نهایت شعر خود را با هشتگ #اقتراح_ماسک منتشر کنند.

 

  • کتابخانه شهید محمد قمری قره قشلاق مریم جلیلی

  • کتابخانه شهید محمد قمری قره قشلاق مریم جلیلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کتابهای «ازدواج چگونه؟»، « جستجوگران شمشیر عدالت»، « ماموریت در قصر» ، «روی دست آسمان» بسته پیشنهادی طرح کتابخوان مرداد ماه 1399ویژه علاقمندان به کتابخوانی است .

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عموممی کشور، چهار اثر «ازدواج چگونه؟» نوشته محمد جعفر غفرانی از انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت(ع)؛ «جستجوگران شمشیر عدالت» نوشته داوود امیریان از انتشارات عهد مانا؛ «ماموریت در قصر» نوشته سعید محمدی از انتشارات جمکران؛ «روی دست آسمان» نوشته مهدی خدامیان آرانی از انتشارات وثوق در طرح کتابخوان مرداد ماه 1399 معرفی شد.

 

 

 

 

  • کتابخانه شهید محمد قمری قره قشلاق مریم جلیلی